flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Електронні трудові книжки: перехідні моменти!

23 червня 2021, 13:30

10.06.2021 набув чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 № 1217‑IX (далі — Закон), який передбачає облік трудової діяльності в електронній формі.

 

Завдяки цьому закону Україна має поступово відмовлятися від паперових трудових книжок. Але це відбудеться не одразу. Адже закон передбачає п’ятирічний перехідний період: у цей час можна використовувати і паперову, й електронну трудову. За цей час до Державного реєстру повинні бути внесені відомості з паперових трудових книжок.

 

Порядок переходу

 

Внесення відомостей про трудову діяльність до Державного реєстру через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій, передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок і т.п.), буде здійснюватися працівником і роботодавцем з обов’язковим накладенням кваліфікованої електронного підпису.

 

Після внесення відомостей про трудову діяльність працівника до Державного реєстру роботодавець зобов’язаний видати оригінал паперової трудової книжки працівникові на руки під розпис, при цьому також передбачено обов’язок роботодавця вносити на вимогу працівника в паперову трудову книжку запис про прийняття на роботу, переведення і звільнення.

 

Страховий стаж

 

Страховий стаж обчислюватиметься за даними, що містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, в тому числі даними про трудову діяльність працівників, а за періоди, за які не внесено дані в реєстр застрахованих осіб державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, – в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше.

 

На кожну застраховану особу буде заведена персональна електронна облікова картка.

 

У разі якщо інформація про особу вноситься до реєстру застрахованих осіб вперше, проводиться ідентифікація особи з обов’язковим підтвердженням відповідності реєстраційного номера облікової картки платника податків.